My First Blog

This is my first blog i've ever created. Today I was a little bit in an exhaustion. Shop was packed from 7 onwards till midnight. Most of them were regulars. They normally come on wednesday or thursday. Maybe because of our couple of day offs which falls on mondays and tuesdays.

There's nothing much than the usual except for the rain. It rained since morning till around 9 p.m. And the weather, of course will remain the same till the end of the year, as most of us been told by the weatherman.

I got home after midnight. And after taking the shower, the newspaper will be the first thing to grab after the TV remote control. Watch the nightline news and at the same time reading the papers. How odd is that, huh...

Well, its not the news that i would be reading. It's the sales add, cartoons, jokes, puzzles, pictures here, there and everywhere. (The Star Metro, Section Two). As for the news, lets just say the TV is doing its purpose.

But as for today, December 13, is the day I created my own blog. Pathetic, right? You could say that! I was suppose to have my own blog years before instead of having stuff like Myspace right now. Very like high school. :)

I started making this blog at 1 a.m. and up till now, i have no idea, not even a clue how to do it...I just followed the steps. Very very typical! Muahahahahha..... LOL

Tuesday, January 5, 2010

Saya Sayang Awak

Awak, kita harap awak jangan marah ye kalau kita luahkan rasa kita kat blog ni... sebenarnya luahan ni adalah untuk awak... orang yang saya sayang sangat-sangat..
Awak, kita tahu kita ni hanya insan yang biasa je, macam orang lain jugak... bezanya, kita sayang kat awak lebih dari orang lain. Kita cuba dekati awak, mendalami isi hati awak dan kita cuma harapkan yang awak bukakan hati untuk kita.
Kita ni takde sapa-sapa dalam dunia ni kecuali seorang Ibu. Kita ada awak selepas dia. Kita sayang kat awak. walaupon awak tinggikan suara kat kita pon, kita diam je. Kita takmo lawan, kita takmo gaduh besar, kita takmo pepecahan.
Apa yang kita nak ialah kekeluargaan yang kita nak kongsi ngan awak. Awak tahu kan yang kita ni tak la seberapa pon tapi kita cuba bahagiakan awak. Kita tak kesah bila masa pon, kalo kita leh luangkan masa ngan awak, kita akan cari ruang tu.
Memang awak takkan mewah kalau kawan ngan kita sebab kita ni dari kalangan orang sederhana aje. Kita carik duit sendiri, dan kita ni sebolehnya tak nak harapkan harta orang tua. Sebab tu la kita ni biasa je.
Masa kita jumpa awak tu, kita suka sangat. Kita rasa cam budak-budak yang dapat barang mainan yang deorang nak sangat-sangat. Kita masih ingat taw, awk. Masa tu malam.... yang kita jumpa awak, kita tunggu je kat simpang rumah kedai nak ajak awak keluar gi jejalan. Masa dalam keta tu kita rasa takut sangat. Ye la, masa tu kita tak taw awak ni camner orangnyer.
Kan malam tu kita pusing-pusing bandar pastu kita gi Tanjung Emas yang kat playground tu. Masa tu kita rasa cam kita ni tengah dating... cuma kita ni segan-segan je. Sampai sekarang ni dah baper lama ek kita dah kawan ngan awak. Awak dah jadik teman hidup kita taw. Kita suka sangat masa kita lafazkan kat awak malam tu. pastu awak terima kita. Awak ingat tak?
Awak, kita tak nak awak tinggalkan kita, sebab kita sayang sangat kat awak. Awak, kalau kita ada buat salah kat awak, kita harap awak dapat maafkan la kita. Kita ni manusia biasa je, awak. Kita selalu buat salah dan silap. Kita taw awak mesti bencikan kita kalo kita gaduhkan sesuatu. Tapi kita tak benci awak taw. Kita mintak awak sabar je kalau keadaan jadik huru hara.
Kita sendirian je kalau awak tak nak mesej ataw tipon kita. Kita taw awak marah kat kita tapi kita sedih je kalau awak tinggalkan kita walau sesaat. Dari pagi taw kita tunggu awak. Kita tak tidur lagi sebab tunggukan awak. Hari ni kita dapat solat Subuh sebab kita tak tidur lagi. Kita risaukan awak taw..
Awak, kita akan selalu bersama kan... walau kita jauh tapi hati kita tetap dekat. Sayang kat awak... nanti kita write lagi eh.. untuk tatapan awak, luahan hati saya kat awak... :)